Your webbrowser is outdated and no longer supported by Microsoft Windows. Please update to a newer browser by downloading one of these free alternatives.
Všichni milovníci cukrářských výrobků to jistě velmi dobře znají – není krásnějšího zakončení jídla než sladký moučník, který se rozpouští na jazyku.

Všichni milovníci cukrářských výrobků to jistě velmi dobře znají – není krásnějšího zakončení jídla než sladký moučník, který se rozpouští na jazyku. Abychom si ovšem nemuseli dělat příliš velké starosti s tím, kolik kalorií jsme zkonzumovali, a ulevili si od špatného svědomí, je potřeba použít rozum. Stačí jen trochu úsilí a získáte nejen lahodné potěšení, ale také uděláte něco pro své zdraví. Vyplatí se znát některé triky, které vám pomohou vytvořit koláč, který nejen že potěší i pravého labužníka, ale také ohromí nedůvěřivce, kteří si bedlivě hlídají energetické hodnoty.

Pozor! Sezóna!

V kuchyni je naším spojencem čerstvé ovoce (nejlepší je sezónní!), protože to bývá výbornou ingrediencí výživných dezertů.

Pravé delikatesy lze nejsnáze nalézt koncem jara, v létě a na podzim – v této době je ovoce nejen nejlevnější, ale také nejchutnější a nejvíce čerstvé.

Na lov se můžete vydat již v květnu – na tržištích se v této době začínají objevovat první jahody. Sezónu tedy můžete začít piškotovým koláčem s jahodovým krémem nebo lehkým jogurtovým koláčem. V červnu nezapomeňte na první višně, a také nevynechejte příležitost k přípravě koláče s mandlemi a angreštem. Uprostřed léta přichází ten nejlepší okamžik na lehké pečivo: v obchodech se police prohýbají pod tíhou malin, borůvek, třešní, broskví, nektarinek a rybízů. Na podzim přichází čas na zralá jablka, švestky a hrušky. Můžete tedy vybírat, na co máte chuť.

Výživné delikatesy

Cookies se připravují mnohem snáze než záviny nebo koláče a jejich nepopiratelnou výhodou je to, že se těší oblibě u dětí i dospělých. Jsou také výbornou náhradou za tyčinky, sladkosti nebo jiné podobné dobroty. Pokud chcete vytvořit skutečně výživný moučník, zapomeňte na pšeničnou mouku! Jako základ do pečiva použijte ovesné otruby (mohou být také pšeničné, žitné, z ječmene – nebo jejich směs) nebo müsli. Přidejte sušené ovoce, ořechy a aromatické koření – uvidíte, že jakékoliv takto připravené cookies uspokojí i toho největšího labužníka.

Ořechy obsahují řadu cenných vitamínů a minerálů, a také „dobré“ tuky. Podle vědců může mít pravidelná konzumace ořechů prospěšný účinek na hladinu cholesterolu.

Snažte se omezit množství cukru! Sladkou chuť vašemu pečivu dodá sušené ovoce a další přísady. Pokud se přídavku cukru nemůžete vyhnout, postupujte uvážlivě! Cukr můžete také nahradit lžičkou medu nebo javorového sirupu.

Provoněné, ještě teplé cookies podávejte s kávou nebo s čajem, obojí by mělo být bez cukru. Také můžete projevit poněkud sentimentální přístup a své cookies podávat se sklenicí teplého mléka. Už si začínáte vzpomínat?