Pečení bez laktózy

Pečení bez laktózy

| 14.3.2019

Pokud potřebujete nahradit mléko, máte hned několik variant na výběr.
Jako náhradu plnotučného mléka použijte sójové, nebo kešu mléko. Alternativou může být i dobře protřepané kokosové mléko pro jeho vysoký obsah tuku.
Polotučné mléko skvěle nahradí mandlové, nebo rýžové mléko. Případně můžete použít i kokosový nápoj.
Ať už se rozhodnete jakkoliv, rozdíl mezi nimi v dezertu téměř nepoznáte, jen si dávejte pozor na to, zda je mléko sladké. Například klasické mléko bez laktózy je přirozeně trošku nasládlé a to díky procesu odstranění laktózy. Myslete, až budete v receptu používat cukr.

I jogurt nahradíte velmi lehce a vybrat si můžete z poměrně široké nabídky jogurtů bez laktózy, nebo sáhněte po jogurtu sójovém či kokosovém. I tady nepřestávejte myslet na to, zda je jogurt již jemně dochucený a podle toho upravte množství cukru pro recept.

Máme pro vás ale i další triky, jak nahradit ingredience, o nichž jste si mysleli, že jsou pro vás zapovězené.
Co třeba taková ricotta? Velmi jednoduše si její obdobu vyrobíte sami doma a stačí k tomu jen jogurt bez laktózy. Libovolné množství jogurtu vložte do jemného sítka vyloženého plátýnkem a nechejte jej přes noc v lednici vykapat.

Hodně receptů taky volá po podmáslí. I to si lehce a během chvíle vyrobíte doma. Jednoduše smíchejte jakékoliv mléko bez laktózy s 1 lžící citrónové šťávy a nechejte 5 minut odstát a je hotovo.

Závěrem a hlavně se ale při pečení skvělých moučníků a dezertů neobjedete bez kvalitního tuku na pečení. Hera bez laktózy splní svoji roli perfektně a to bez kompromisů. Hera bez laktózy je výborná na pečení nadýchaných a lahodných moučníků. Práce s ní je velmi snadná a to ihned po vytažení z lednice. S jejím použitím budou těsta vláčná a vzdušná. Lehce také spojí přísady, aniž byste ji museli rozehřívat.

A teď už si zbývá jen vybrat z našich receptů bez laktózy! Který si vyberete a překvapíte jím své nejbližší?